Pàgina de proves AP-524

23 results found

check_circle_outline Autoritat del Transport Metropolità

The Autoritat del Transport Metropolità (Metropolitan Transport Authority or ATM) is a voluntary inter-administrative consortium set up in 1997, which all administrations can join that own collective public transport services, individually or via groups or bodies that represent them, which belong to the area comprising the counties of Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Barcelonès, Berguedà, Garraf, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental and Vallès Oriental.

The administrations within the consortium are the Catalan government or Generalitat de Catalunya (51%) and local governments (49%), namely Barcelona City Council (Ajuntament de Barcelona), Àrea Metropolitana de Barcelona (Metropolitan Area of Barcelona or AMB) and Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (Association of Municipalities for Mobility and Urban Transport or AMTU). Also notable is the presence of representatives from the state central government (AGE) on ATM's governing bodies, as observers.

The aim of ATM is to organise the cooperation between the public administrations owning the collective public transport services and infrastructures in the area of Barcelona which form a part of it, as well as collaboration with those administrations which, such as the state government, are committed from a financial point of view or which own their own services or services that have not been assigned to other bodies.

Atenció i informació
Imatge: una agent d'atenció a l'usuari atenent a una usuària

Atenció i informació

Títols principals

Content updated on
Persona adulta subjectant un títol de transport T-mobilitat. Tota la informació relativa als títols disponibles amb la T-mobilitat es pot trobar als blocs desplegables representats amb un degradat del mateix color que el web de T-mobilitat"
 

La T-mobilitat permet viatjar per tot l'àmbit de l'ATM de Barcelona amb tots els serveis de transport públic.

•⁠  ⁠El preu de la targeta T-mobilitat de plàstic és de 4,50 €
•⁠  ⁠El preu de l'aplicació mòbil T-mobilitat per validar és d'1 € 
•⁠  ⁠El preu de la targeta T-mobilitat de cartró és de 1 €

Tota la informació dels suports i títols aquí

T-casual (10 viatges)

Títol unipersonal i horari, de 10 viatges integrats en tots els modes de transport segons les zones per les quals es transiti (pagament màxim 6 zones).

No és vàlid a les estacions de metro d'Aeroport T1 i Aeroport T2 de la línia L9 Sud.

Títol disponible amb la T-mobilitat. Vés-hi

1 zona 2 zones 3 zones
12,55 € 24,65 € 33,55 €
4 zones 5 zones 6 zones
43,15 € 49,55 € 52,70 €
  • Títol unipersonal i horari, de 10 viatges integrats en tots els modes de transport segons les zones per les quals es transiti (pagament màxim 6 zones).

    No és vàlid a les estacions de metro d'Aeroport T1 i Aeroport T2 de la línia L9 Sud.

T-usual (viatges il·limitats en 30 dies)

Títol personal i intransferible, amb un nombre il·limitat de viatges integrats en 30 dies consecutius, a les zones delimitades per la primera validació, en tots els modes de transport segons les zones per les quals es transiti (pagament màxim 6 zones).

Ha d’anar acompanyat d’un document oficial acreditatiu i en vigor del seu titular.

Títol disponible amb la T-mobilitat. Vés-hi
1 zona  2 zones 3 zones
22,00 € 29,65 € 41,60 €
4 zones 5 zones 6 zones
50,90 € 58,35 € 62,55 €

 


 

Preguntes freqüents

  • Resol els teus dubtes a l’apartat de FAQS

    Tot el que has de saber sobre la T-mobilitat en cartró recarregable

  • Què s’ha decidit?

    La prohibició temporal d’accés als patinets i vehicles de mobilitat personal (VMP) elèctrics des de l’1 de febrer i durant un període de 6 mesos i ampliat 3 mesos més, fins al 31 d'octubre, es mantindrà indefinida.

    Per què es pren la mesura?
    La prohibició indefinida és una decisió preventiva de cara a la seguretat de les persones usuàries i del personal de les empreses operadores, que es pren pels següents motius de risc que patirien en el cas de:

    •    Explosió i inflamabilitat, per causa de sobrecàrrega de la bateria, o per un defecte de la bateria, per haver patit cops (posició al patinet vulnerable), així com la possibilitat de defecte d’haver estat manipulada o alterada la bateria original.
    •    La ràpida propagació de les flames i la dificultat d’apagar aquests tipus de focs, i més en un vehicle en marxa, augmenta la gravetat del risc.
    •    L’alta toxicitat dels fums produïts en tals incendis és una causa més a considerar en espais tancats i densament ocupats.

    Sobre quins tipus de vehicles aplica?
    Sobre tots els vehicles de mobilitat personal elèctrics, segons els defineix la DGT (*). Els patinets que poden assolir velocitats de més de 25 km/h no són considerats VMP sinó ciclomotors i, per tant, ja NO podien accedir al transport públic abans de la prohibició.
    (*) Vehicle d'una o més rodes dotat d'una única plaça i propulsat exclusivament per motors elèctrics que poden proporcionar al vehicle una velocitat màxima per disseny compresa entre 6 i 25 km/h. Només poden estar equipats amb un seient si estan dotats de sistema d'autoequilibrat.

    La mesura és per a tots els transports?
    Tots els transports que depenen de la Generalitat, ATM i AMB, (Metro i Bus TMB, FGC, Rodalies Renfe, TRAM i autobusos metropolitans, nocturns i interurbans d’AMB i Generalitat).
    Tanmateix, existeix la possibilitat que algun Ajuntament decideixi no adoptar la mesura per al servei de bus del qual n’és el titular.
    La mesura no és aplicable als autobusos discrecionals.

    Quin és l’àmbit geogràfic d’afectació de la prohibició?
    Tota Catalunya, (ATM de Barcelona, ATM de Tarragona, ATM de Lleida i ATM de Girona).

    Per què les bicicletes sí estan permeses al transport públic i patinets no?
    La informació de la qual es disposa fins ara no s’ha produït aquest tipus d’incident amb bicicleta en el transport públic. Al mateix temps, la disposició de la bateria en un lloc alt, evita els impactes i el contacte amb l’aigua, als que sí que estan exposades les bateries dels patinets.

    No n’hi hauria prou en obligar a dur-los plegats i prohibir-ne la càrrega?
    El patinet que es va incendiar als ferrocarrils no estava connectat a cap càrrega i, tanmateix, va produir una explosió d’alt risc.

    Hi ha un senyal específic pels aparcaments de patinets en via pública?
    Tan sols el municipi de Barcelona identificarà amb un senyal específic els espais on es permetrà aparcar patinets i bicicletes en l’entorn de les estacions. A la resta de municipis als aparcaments de bicicletes es permet aparcar patinets.

    Hi haurà més vigilància als aparcaments de  les estacions per garantir la seguretat dels patinets estacionats durant hores?
    No es preveu una vigilància diferent pels patinets i VMP que a la de les bicicletes.

    Quina solució es dona quant a aparcaments d’aquests vehicles en estacions?
    S’ha fet una anàlisi de tot l’àmbit de l’àrea de Barcelona per detectar si en alguna estació hi hagués manca d’aparcament disponible per aquests vehicles. Després de l’anàlisi es constata que els aparcaments estan presents en la gran majoria estacions, sigui en format Bicibox, Bicitancats o bé les anomenades “U invertides” de ferro ancorades a terra.
     
    En aquelles estacions (molt poques) on no se n’han detectat, hi ha el compromís d’habilitar-ne progressivament. També hem treballat especialment a trobar solucions concretes en àrees perifèriques on se situen els polígons com ara la Zona Franca de Barcelona.
    Què passa quan l’aparcament està situat passada la barrera tarifària?
    La prohibició impedeix l’accés als vehicles més enllà de la barrera tarifària i, per tant, no se’n podria fer ús.

    Com puc donar-me d’alta a un Bicibox o Bicitancat?
    Per donar-se d’alta cal dirigir-se a la web de Bicibox (AMB), d’FGC o de l’Ajuntament on estigui situat l’aparcament.

    Es contempla tornar a permetre l’accés?
    Per tal de continuar analitzant la màxima convivència possible d’ambdós modes de transport, el grup de treball operatiu es mantindrà, alhora que s’encarrega als serveis tècnics del consorci fer un seguiment de la normativa i tecnologia relatives als patinets elèctrics i VMP elèctrics i a la seva seguretat. En aquest sentit, qualsevol canvi al respecte que pugui justificar una revisió de l’acord de mantenir la prohibició indefinida, s’elevarà al consell d’administració de l’ATM.

    Qui controla el seu compliment?
    El compliment està controlat pel personal de les empreses operadores (personal d’inspecció, intervenció i seguretat) i també els conductors i conductores en el cas dels autobusos.
    Així mateix, es recorda l’obligació de la mesura per megafonia i pels canals propis dels operadors i administracions.

    Qui posa les sancions?
    En el cas d’incompliment es poden efectuar les denúncies corresponents per part dels operadors que poden comportar l’obertura d’expedients sancionadors i la imposició de sancions de 200 euros per part de l’administració competent sobre el servei de transport on s’ha efectuat la denúncia.

    Com és que fins ara no s’havia regulat?
    Fins ara no ens havíem trobat en aquesta situació d’alt risc. I és que la probabilitat és baixa, però les conseqüències d'un incident dins un espai tancat i sovint amb alta densitat de persones poden ser elevades i, per tant, s'opta per una mesura preventiva fins a trobar una solució d’encaix que minimitzi encara més el risc.

    Més informació
    Per a més informació, consulta l'informe tècnic sobre les condicions d'accés o la proposta de regulació recollides a les actes del Consell d'Administració de l'ATM.

     

  • Quin dia es va deixar de vendre la T-jove en cartró?

    ​​​​​Es va deixar de vendre en cartró el dia 15 de març.

    I què vol dir que tots els títols T-jove costen el mateix?

    Actualment, la T-jove costa 40 euros i permet viatjar per les 6 corones de l’ATM de Barcelona, només disponible per a la T-mobilitat. En realitat, la tarifa de T-jove és de 80 euros, però se li aplica temporalment el descompte del 50% actualment vigent.

    Les 6 zones al preu d'1 serà indefinit?

    Sí, és un canvi de les característiques de la T-jove, però el descompte del 50% és temporal.

    I com funcionarà a Girona, Lleida i Tarragona, si la T-jove només es podrà utilitzar amb la T-mobilitat?

    La T-mobilitat és un sistema de transport impulsat per l’ATM de Barcelona i que actualment integra la xarxa de l’àrea de Barcelona, tan sols. La Generalitat impulsa una mesura semblant a les altres ATM. En qualsevol cas, la T-jove de l’ATM de Barcelona només serà vàlida per a viatjar dins de l’ATM de Barcelona. D’entrada, dins de les 6 corones tarifàries. En uns mesos, s’hi incorporarà la setena corona.

    Si tinc 30 anys, no puc viatjar amb la T-jove?

    Pots utilitzar-la, sempre i quan l’hagis estrenat abans de fer els 30 anys. Si compres una T-jove i la comences a utilitzar un cop passada la data del teu 30è aniversari, estaràs viatjant en situació irregular i un equip d’inspecció podria imposar-te una sanció.

    Només puc comprar la T-jove en T-mobilitat?

    La T-jove amb aquestes característiques (fins als 30 anys i preu únic per a les 6 corones) només existirà en el model T-mobilitat. De fet, es preveu extingir també la venda de la versió magnètica de la T-jove el dia 15 de març a totes les màquines automàtiques de venda. Mentre tinguin existències, els punts de venda no automàtica autoritzats (quioscos, estancs...) podran vendre la T-jove en cartró magnètic.

    No vull donar les meves dades personals. Com puc fer servir la T-jove?

    Amb el nou sistema, si vols fer servir la T-jove, t’has de registrar a la T-mobilitat, ja que es tracta d’un títol personal i nominal. De fet, actualment, amb el sistema magnètic, a la targeta ha de constar el número d’identitat.

    I si compro una T-jove en cartró, també és fins als 30 i a preu únic per a 6 zones?

    No, les noves condicions i avantatges aprovats per a la T-jove només s’apliquen al sistema T-mobilitat. De totes maneres, pot haver-hi menors de 25 anys que només viatgin per 1 zona i que els valgui aquesta modalitat antiga. De totes maneres, la T-jove en cartró magnètic també s’extingirà en breu.

    Es pot passar una T-jove de cartró a la T-mobilitat?

    No. Que es deixi de vendre la versió en cartró no significa que no es pugui validar. Les T-joves de cartró es podran continuar validant tot l’any.

    Si tinc una T-jove de cartró del 2022 sense començar, puc bescanviar-la per una T-jove de 2023 de 6 zones?

    No pots bescanviar-la, però pots fer servir la T-jove que tens i esgotar-la sense cap problema durant aquest 2023.

    Tinc entre 25 i 30 anys, què he de fet per aconseguir-la?

    Si ets persona usuària de la T-mobilitat, el perfil Jove es carregarà automàticament al teu compte i a la teva targeta. Això farà que les màquines i l’app el detectin quan apropis la targeta als lectors, i et permetin comprar la T-jove. Si tens algun problema, pots consultar, des de la teva àrea personal del web T-mobilitat, si el perfil Jove t’apareix, i confirmar que també està carregat a la teva targeta, a l’apartat de gestió de suports. Si no ets usuari de la T-mobilitat encara, t’hauràs de donar d’alta.

    Tinc l’edat adient però no m’apareix l’opció de comprar la T-jove.

    El perfil Jove s’hauria de carregar automàticament en el teu perfil usuari de T-mobilitat, però és possible que no s’hagi carregat correctament en la teva targeta. Si és així, contacta amb nosaltres i t’ajudarem.

    El perfil Jove m’apareix caducat, què faig?

    Contacta amb nosaltres i revisarem com et podem ajudar.

    Sóc menor d’edat, com em puc donar d’alta?

    Necessites que una persona adulta (pare, mare, tutor/a) et donin d’alta. Aquesta persona adulta s’ha de donar d’alta primer, i després registrar-te a tu des de la seva àrea personal. Un cop estiguis dona’t d’alta, la persona adulta serà qui t’hagi de comprar la targeta perquè t’arribi a casa, ja que serà responsable de la gestió del teu compte. També ho podeu fer presencialment, en un punt d’atenció T-mobilitat. Un cop tinguis la targeta, tu la podràs anar recarregant sense la intervenció de la persona adulta.

    Jo agafo un bus on la T-mobilitat no funciona. Com ho faig?

    Tota la xarxa ferroviària i de bus de les 6 corones de l’ATM de Barcelona ja està integrada en el nou sistema i permet la validació amb T-mobilitat. Potser la teva línia ha estat una de les darreres en integrar-se, però ja ho deu estar. Si tens algun problema, sigui en una estació ferroviària o en un bus, demana ajuda al personal de conducció o d’estació.

     

     
     

     

     

Pere Torres blanc i negre

Prova de contingut d'Article editorial

Content updated on

Prova de contingut per l'article editorial. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi bibendum purus sit amet lorem venenatis, a euismod mi fringilla. Aenean accumsan suscipit ligula, at euismod dolor aliquam eget. Suspendisse pulvinar massa nulla, id interdum est bibendum sed. Aenean accumsan dapibus magna, eget congue ex iaculis at. Duis maximus turpis condimentum sem auctor, id venenatis enim rutrum. Cras ex mi, tempor id laoreet nec, suscipit non enim. Aenean vehicula egestas justo quis sodales. Curabitur a ante gravida, iaculis lacus a, iaculis arcu. Donec ac arcu vulputate, accumsan velit a, fermentum lacus.

Prova de contingut bloc

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi bibendum purus sit amet lorem venenatis, a euismod mi fringilla. Aenean accumsan suscipit ligula, at euismod dolor aliquam eget. Suspendisse pulvinar massa nulla, id interdum est bibendum sed. Aenean accumsan dapibus magna, eget congue ex iaculis at. Duis maximus turpis condimentum sem auctor, id venenatis enim rutrum. Cras ex mi, tempor id laoreet nec, suscipit non enim. Aenean vehicula egestas justo quis sodales. Curabitur a ante gravida, iaculis lacus a, iaculis arcu. Donec ac arcu vulputate, accumsan velit a, fermentum lacus. 

  • Prova de contingut subbloc

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi bibendum purus sit amet lorem venenatis, a euismod mi fringilla. Aenean accumsan suscipit ligula, at euismod dolor aliquam eget. Suspendisse pulvinar massa nulla, id interdum est bibendum sed. Aenean accumsan dapibus magna, eget congue ex iaculis at. Duis maximus turpis condimentum sem auctor, id venenatis enim rutrum. Cras ex mi, tempor id laoreet nec, suscipit non enim. Aenean vehicula egestas justo quis sodales. Curabitur a ante gravida, iaculis lacus a, iaculis arcu. Donec ac arcu vulputate, accumsan velit a, fermentum lacus. 

Una T-mobilitat, més d'un títol

L'ATM desplega una campanya per donar a conèixer un nou avantatge del sistema T-moblitat. A partir del 12 de febrer, es podrà carregar més d’un títol diferent alhora en els formats de targeta personalitzada de plàstic i de mòbil.

Cartell de la campanya | ATM
Share this:

Video Gallery

Related Documents