Preguntes freqüents
Frequently Asked Questions
-
This information is available only in Catalan.
Click here to access it. -
Què faig si em caduca el bescanvi i encara no he rebut la nova T-16?
Si t’ha caducat el bescanvi de la T-16 i no has rebut l’original, el pots sol·licitar presencialment presentant el bescanvi caducat a qualsevol agent d’estació o a les oficines de TRAM, TMB, FGC i Rodalies.
- TRAM: consulteu, fent clic aquí
- TMB: consulteu, fent clic aquí
- FGC: consulteu, fent clic aquí
- Rodalies: qualsevol estació amb personal o al punt d’atenció de plaça de Catalunya
També el pots sol·licitar als conductors dels autobusos urbans i interurbans de totes les corones, i en el cas dels autobusos de TMB, cal adreçar-se als punts d’atenció TMB.
-
Què faig si no em funciona la meva targeta integrada?
En cas d'incidència en la validació (títol no vàlid, dades il·legibles...) cal que t'adrecis al personal de les estacions ferroviàries, al conductor de l'autobús o a una oficina d'atenció al client. Verificaran la incidència i et proporcionaran una targeta de bescanvi equivalent a la malmesa, pel que fa a caducitat i nombre de viatges restants.
-
Com puc aconseguir la T-16 per al meu fill o la meva filla?
La T-16 és una targeta de transport gratuïta des dels 4 als 16 anys per a la zona tarifària en la que resideix el nen o la nena. Si resideix en un dels municipis de la 1a corona tarifària, la pots sol·licitar aquí. Si resideix en un dels municipis de la 2a a la 6a corona tarifària, la pot sol·licitar aquí. T'ho expliquem en aquest vídeo.
-
Puc canviar un títol de transport integrat que ja està utilitzat?
Un cop ja l'has començat a utilitzar, no es pot canviar un títol de transport integrat. Així ho estableix la normativa d'aplicació DOGC sobre Tarifes.
-
Com puc obtenir una factura de les targetes integrades?
En aquest enllaç pots consultar la documentació necessària que has de presentar i on pots sol·licitar la teva factura. És imprescindible presentar els títols de transport ATM originals.
-
He perdut o m'han robat la meva targeta. Puc demanar un duplicat?
Encara que es disposi de la documentació acreditativa de la compra o denúncia del robatori d'un títol, en cas de pèrdua o robatori d'aquest no és possible fer una compensació o un duplicat.
El fet que el DNI s'anoti en les targetes personalitzades (T-usual, T-jove) serveix només per acreditar la titularitat de la persona que n'és portadora, en cas que ho requereixi un inspector de transport.
La tecnologia de banda magnètica en suport paper no permet poder anul·lar la targeta o donar-la de baixa.
-
Com puc comprar la T-usual bonificada per a persones en situació d'atur?
T'has d'adreçar a un dels punts de venda de la T-usual bonificada. Consulta-ho aquí. Hi ha determinades restriccions en la venda de la T-usual bonificada. Si el sistema no accepta una venda al teu nom, pot ser degut a que no hagi transcorregut el període mínim entre una venda i la següent, o que hagi caducat el certificat acreditatiu que vas presentar. Per a altres casos explica'ns-ho mitjançant el formulari.
-
Hi ha descomptes per a la gent gran o per a persones amb discapacitat en els títols integrats ?
Els títols socials per a gent gran o amb discapacitat no són competència de l'ATM. A continuació trobaràs enllaços que et poden ser d'interès:
-
Quins són els títols socials de l'ATM?
Si tens menys de 16 anys, pots viatjar gratis amb la T-16. Fins als 25 anys, pots utilitzar la T-jove. Si ets membre d'una família monoparental, família nombrosa o estàs en situació d'atur consulta les targetes integrades específiques amb descompte. Te les presentem aquí.
-
Com puc presentar una consulta, una queixa, una reclamació o un suggeriment sobre la prestació del servei d'una empresa de transport integrat?
Les condicions del servei que presten les empreses operadores depenen de les pròpies empreses i de la seva administració tutelar (Generalitat de Catalunya en serveis interurbans, Àrea Metropolitana de Barcelona en serveis metropolitans o el propi municipi en cas dels serveis urbans). Pots trobar les dades de contacte de les empreses de transport integrades aquí
També pots adreçar-te a: